Den batteridrivna kapmaskinen använder M18 Fuel batteriteknik för att leverera kraften att kapa armerad betong utan bensinmotor! Trots maskinens prestanda är den upp till 50% lättare än sina bensindrivna motsvarigheter.

Kapmaskinen är utrustad med en mängd nya funktioner som förbättrar användarupplevelsen, bland annat: en rapidstop-broms som stannar kapskivan på under 3 sekunder. En överbelastningsindikator som tänds när användaren pressar kapmaskinen för hårt. Samt ett fullt justerbart sprängskydd som låter användaren hålla kapmaskinen i önskat läge.

”Detta verktyg är banbrytande för branschen, eftersom det visar vad vi kan åstadkomma med M18 Fuel batteriteknik. Den enorma kraften hos M18 FUEL-kapmaskinen med ONE-KEY övervinner de flesta hinder på byggarbetsplatsen, så att personalen som använder M18-system kan kapa tegel och betong med ett verktyg som är fullt kompatibelt med befintliga M18-batterier. De blir mindre trötta eftersom det här verktyget är mycket lättare än de flesta bensindrivna motsvarigheter. De får även en hälsosammare arbetsmiljö utan avgaser, de behöver inte blanda bensin och olja och slipper dessutom tillhörande motorunderhåll”, säger Henrik Nielsen, Nordic Trade Product Manager för Milwaukee Tool.

Vid kapning av murverk och betong använder de flesta användare en vattenkälla med handpump. M18 FUEL-kapmaskinen kan enkelt kombineras med Milwauke M18-SWITCH TANK med 15 liters vattenkapacitet för att utföra arbetet helt sladdlöst. Denna vattenförsörjning levererar omedelbart, konstant och justerbart tryck upp till 60 PSI och drivs av Milwaukees M18 batterier. Konstruktionen av denna ryggburna vattenförsörjning gör det dessutom möjligt för en person att utföra arbetsuppgifter som tidigare krävde två personer.

Specifikationer avser M18 FCOS230-121

  • Kapdjup: 85 mm
  • Skivdiameter: 230 mm
  • Obelastad hastighet: 6600 RPM
  • Vikt med batteri: 6,2 kg
  • Integrerad vattenanslutning: Snabbkoppling
  • Integrerad verktygshållare: För nyckel och sexkantsnyckel
  • Milwaukee ONE-KEY: Ja
  • Rapidstop (skivbroms): Ja
Uppdaterad 2020-02-28