Proffsmagasinet.se
 
VERKTYG, LASER- & MÄTINSTRUMENT
Varukorgen är tom
 
Visa priser:

Du är här:
Hem » Köp- och leveransvillkor
Mina sidor
Logga in här
 
 
 

Köp- och leveransvillkor

Leveranstider
Proffsmagasinet lagerhåller de flesta av de produkter som visas på denna sida. Det innebär att leverans sker inom 1-3 dagar från beställningen. Om leveranstiden skulle avvika från detta meddelar Proffsmagasinet kunden detta, förutsatt att kunden har angivit en korrekt e-postadress. Kunden har vid försening rätt att häva köpet utan extra kostnad.

Priser
Priser som anges på vår hemsida anges exkl. moms eller inkl. moms beroende på vad användaren av handelssystemet har gjort för val vid varukorgen på hemsidan. Oavsett hur priserna visas på sidan summeras alltid priserna i ”kassan” innan köp där både moms och eventuell fraktkostnad visas.

Beställning
Hos Proffsmagasinet kan man beställa produkterna via denna butik på Internet, via fax, e-post eller via Kundtjänst på 08-344700. Vi säljer även våra produkter direkt över disk i vår butik på Vanadisvägen 2 i Stockholm. Vissa produkter har ett minsta beställningsantal. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning via Internet. Butiken behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

Betalning
Via vår webshop kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Betalningsalternativ Privatpersoner
Privatpersoner betalar med betal-/kreditkort eller mot Postförskott vid leverans. Efter överenskommelse med kundtjänst kan även förskottsbetalning godtas. Vid upphämtning i butik kan betalning ske kontant eller med betal-/kreditkort.
Betalningsalternativ Företag
Svenskregistrerade företag, kommuner och statliga verk kan efter godkänd kreditkontroll handla mot 30 dagars faktura. Kreditkontrollen görs manuellt av oss efter lagd order i webbutiken. Företag kan även betala med betal-/kreditkort eller mot postförskott vid uthämtning. Efter överenskommelse med kundtjänst kan även förskottsbetalning godtas eller kontantbetalning vid upphämtning i butik.

Säkra betallösningar
Kortbetalningen sker med Dibs/Debitech som är en av de större aktörerna på marknaden. Alla transaktioner sker krypterat enligt branschstandard och DIBS uppfyller kraven för PCI DSS. Hos Proffsmagasinet handlar du säkert med kort.

Shipment to foreign countries
We do ship to other countries than Sweden. European companies with valid a VAT-number don't have to pay the swedish VAT. Please send us your request to info@proffsmagasinet.se and we will reply as quickly as possible. We will without exceptions require prepayment or creditcard payment when shipping to other countries than Sweden. Note that shipping cost will be added to your order sum when shipping outside Sweden, even if the order sum exceeds the "free shipping" level.

Frakt
Proffsmagasinet använder Posten AB som speditör för att hantera gods och försändelser. Till företag skickas i normalfallet Företagspaket 16.00 och till privatpersoner Posten Mypack. Fraktkostnaden är en fast summa om 80:- exkl. moms om inget annat anges för order upp till 499:- exkl. moms. För order över 499:- exkl. moms betalar Proffsmagasinet alltid frakten inom Sverige, oavsett antal kolli och kollistorlek.

Posten Företagspaket: Levereras direkt till en bemannad företagsadress dagtid. Om kunden inte är anträffbar vid leverans går paketet vidare till ett utlämningsställe där kunden själv får hämta ut paketet.
Posten Mypack: Levereras sker till ditt närmsta postkontor eller utlämningsställe. Posten skickar då en avi hem till dig alternativt ett SMS vid angivet mobiltelefonnummer. Hämta sedan själv paketet där när du har tid.

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans.

Transportskada
Vi tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort när varor levereras till dig. Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig anmäla detta till Posten samt till vår Kundtjänst 08-344700.

Outlösta paket
För paket som inte löses ut hos Posten inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt Postens returfrakt till oss. Detta gäller även om Proffsmagasinet har skickat produkten till kunden "fraktfritt".

Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen, när du handlar varor och tjänster på distans. Ångerrätten löper från den dag du tar emot varan. Du har rätt att försiktigt undersöka produkten, men för att kunna ångra köpet måste den vara i väsentligt oförändrat skick. Detta gäller även alla eventuella tillbehör till produkten. Varan returneras till Proffsmagasinet Svenska AB inom 14 dagar från det att ni tagit emot varan. Det ska tydligt framgå från leveransen vem som är avsändare och att det gäller ångerrätt. Om varan inte är i väsentligt oförändrat skick så godkänns inte returen. När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller förpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid godkänd retur krediterar Proffsmagasinet er för varans värde, exklusive ursprungliga fraktkostnaderna, postförskottsavgift m.m. Returfrakten från er till Proffsmagasinet betalar ni. Om varan skickats mot faktura krediteras fakturan omgående. Om varan har betalats i förskott t.ex. med kreditkort eller bankinsättning återbetalas beloppet inom 30 dagar.

Nöjd Kund-garanti - 30 dagar
Förutom reglerna gällande ångerrätt i Distansavtalslagen tillämpar butiken Nöjd-Kund-garanti. Som kund vill man ofta känna på en produkt innan man köper den. Därför låter vi er göra det och ger er 30 dagars full returrätt. Om ni som kund ångrar köpet eller anser att varan inte motsvarar era förväntningar har ni full rätt att återlämna varan för full kreditering. Produkten ska då returneras i originalskick i originalförpackning, helt i nyskick. Samma returförfarande gäller som vid ångerrätt ovan.

Garantier
Proffsmagasinet AB ansvarar enligt garantin för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. De flesta produkter i vårt sortiment omfattas av 1 till 2 års garanti, men även längre garantitider kan gälla vissa produkter. Information om garantitiden anges vid respektive produkt. Om ingen information om garantitid anges så gäller 1 år. Om varan under garantitiden försämras på ett sätt som omfattas av garantin, betraktas den som felaktig. Du har då rätt att i första hand kräva att varan repareras, men även utbyte kan komma att ske om kostnaden för reparation blir oskäligt hög.

Fel som beror på följande orsaker omfattas inte av garantin:
- en olyckshändelse efter det att du har fått varan,
- vanvård,
- onormal användning,
- att du inte följt skötsel- och serviceanvisningar

Om en skada uppstår, kontakta alltid Kundtjänst på 08-344700, så hjälper vi er med returförfarandet. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Proffsmagasinet betalar returfrakten, kontakta därför Kundtjänst på 08-344700 och begär en förskottsbetald returfraktsedel.

Reklamation vid konsumentköp
När du handlar som privatperson gäller alltid konsumentköplagen, som ger dig 3 års reklamationsrätt. För att ett fel skall täckas av reklamationsrätten ska det vara ursprungligt, dvs att det har funnits i produkten från början. Vid en reklamation är det du som konsument som ska påvisa och göra det sannolikt att felet har funnits i produkten från början. Om det mot förmodan uppstår ett fel i din produkt hjälper vi dig att få detta åtgärdat. Mer om konsumentköplagen kan du läsa på www.konsumentverket.se

Om en skada uppstår, kontakta alltid Kundtjänst på 08-344700, så hjälper vi er med returförfarandet. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Proffsmagasinet betalar returfrakten, kontakta därför Kundtjänst på 08-344700 och begär en förskottsbetald returfraktsedel.

Reklamation vid företagsköp
När du handlar genom ett företag eller använder ett företagsnamn på kvittot är det köplagen som gäller. Enligt denna lag har köparen 2 års reklamationsrätt. För att ett fel skall täckas av reklamationsrätten ska det vara ursprungligt, dvs att det har funnits i produkten från början. Vid en reklamation är det du som köpare som ska påvisa och göra det sannolikt att felet har funnits i produkten från början.

Om en skada uppstår, kontakta alltid Kundtjänst på 08-344700, så hjälper vi er med returförfarandet. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Proffsmagasinet betalar returfrakten, kontakta därför Kundtjänst på 08-344700 och begär en förskottsbetald returfraktsedel.

Vid utebliven betalning
Om en faktura inte betalas i tid så skickar vi ut en påminnelse till beställarens E-mailadress. Påminnelseavgift 50:- samt dröjsmålsränta på 12% tillkommer från förfallodagen. Om inte betalning har inkommit inom 7-dagar efter det att vi skickade ut påminnelsen kommer ärendet att skickas vidare till Kredit Inkasso. En förseningsersättning om 400:- utgår i samband med att ärendet lämnas vidare till Kredit Inkasso. Alla varor förblir Proffsmagasinet Sverige AB egendom tills full betalning erlagts.

Tillgänglighet vid kontakt via e-post och telefon
Om du har frågor gällande ångerrätt, reklamationer, garantier samt köp och beställning ber vi er kontakta Kundtjänst på 08-34 47 00 eller maila oss på info@proffsmagasinet.se. Frågor som skickas in via e-post besvaras senast nästföljande vardag.

Personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till Proffsmagasinet hanteras med största respekt för er integritet. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU. Uppgifterna behandlas av Proffsmagasinet för administration och fakturering samt för att Proffsmagasinet skall kunna fullgöra sina förpliktelser enligt lag. Detta är uppgifter om namn, personnummer, folkbokförings- och fakturaadress, telefonnummer etc samt uppgifter som rör förfrågningar (support), reklamationer eller dylikt.

- DIBS som är vår PSP (Payment Service Provider) uppfyller kraven för PCI DSS
- Personuppgifterna skyddas mot externa intrång
- Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter
- Som kund har du rätt att begära ändring av registrerade uppgifter
- Som kund har du rätt att begära att uppgifterna raderas.

Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande.

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker. I vårt fall DIBS payment services, Klarna samt respektive bank.

Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

Force Majeure
Butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
 
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, felaktigt publicerade priser, specifikationer och tekniska data.

//Hör gärna av er vid otydligheter eller frågor!

Proffsmagasinet Svenska AB
Vanadisvägen 2
113 46 Stockholm
Kundtjänst: 08-344700

Org.nr: 556728-3857
VAT: SE556728385701
Rotationslaser
Trädgårdsmaskiner från Makita

Nyhetsbrev

Prenumerera på
vårt nyhetsbrev
12 nr / år
Butik & Hämtlager
 
Proffsmagasinet Svenska AB
Vanadisvägen 2
113 46 Stockholm
Kundtjänst
 
Telefon 08-34 47 00
Öppettider: Mån - Fre 07:00 - 17:00
E-post: info@proffsmagasinet.se

1 juli - 1 aug: 08:00 - 16:00
Nyhetsbrev
 
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Facebook
 
Följ oss på Facebook och få den senaste informationen först!
Kundomdömen
 
Dina åsikter är viktiga för oss! 
Läs våra recensioner på Pricerunner